Win Hotelgroep en Hilton- hebben opdracht gegeven aan Van de Pol Reclame om het Hampton Hotel in Amsterdam te voorzien van unieke bewegwijzeringsborden op maat. Het Hampton Hotel is een luxe hotel met tal van faciliteiten voor zowel toeristen als zakenreizigers op een centrale locatie.
Bewegwijzering als systematisch onderdeel om weg te wijzen
Bewegwijzering is één van de specialisaties van Van de Pol Reclame. Voor het Hampton Hotel zijn bewegwijzeringsborden volledig op maat gemaakt. Na een grondige inventarisatie van de bewegwijzering is een doordacht plan opgesteld. Een groot aantal materialen is gevreesd, RVS toegepast en er zijn borden met een fraaie houten uitstraling geplaatst. Daarnaast is – door middel van duidelijke bewegwijzeringsborden – de vindbaarheid van de parkeerplaats, de receptie, de hotelkamers, de ontbijtruimte, alle toiletten, liften en alle veiligheidsaspecten(zoals vluchtplanborden op de kamers) aanzienlijk vergroot. Tot slot is de hotelentree aangepast. Wie deze entree binnenstapt, treft een sfeervolle ruimte door unieke samengestelde sfeerfoto’s.
Samenspel van bewegwijzering tussen partijen
Bewegwijzering betekent (hotel)bezoekers systematisch én op een duidelijke manier de weg wijzen waar dan ook. Van de Pol Reclame beheerst het samenspel tussen de opdrachtgever, het ontwerp én het systeem voor bewegwijzering. Bordjes kunnen de weg wijzen, maar ook letters, beelden, kleuren en digitale informatieschermen.
Het Hampton hotel laat zien dat ook een opvallende combinatie mogelijk is, want alle borden zijn op maat uitvoerbaar.